Referandum ve Bam Telinden
Gündemden
Referandum demokrasinin işletilmesi için idarenin içinden çıkamadıkları meselelerde; anayasa değişikliği, yasaların kabulü ve ya çok önemli meselelerde halkın iradesini belirlemek amacıyla yapılan halk oylamasıdır. Referandumda halkın iradesi idareye doğrudan  yansımakta olup demokrasi'nin güzel bir örneğidir. Temsili demokraside ise, halkın seçtiği insanlar, halkın iradesini yansıtmaya çalışmaktadır. Türkiye'de çok az uygulanan referandum, gelişmiş ülkelerde sık sık uygulanır.Referandum bu yönü ile halkın gerçek kararıdır.
             Ülkemizde Cumhuriyetle başlayan demokrasi geleneği  çeşitli sebeplerden  dolayı olgunluğa ulaşamamış  emekleme sürecindedir.Bu süreç birileri tarafından  sistemli  olarak  akamete uğratılmıştır.Bu sistem kendi saltanatları adına her camiayı acımasızca kullanmış halende kullanmaya devam etmektedirler.
          Sol cenahtan,sağ cenahtan ,Alevilerden ,Kürtlerden,azınlıklardan, hemen hemen bütün değerlerimizden acımasızca faydalanmışlardır.
          İnsanımız bu olanlar karşısında meselenin ehemmiyetini  kavrayabilmiş midir ?Henüz hayır.Şu soruları insanımız kendisine sorar mı?
      12 eylül  1980 döneminde kardeş kardeşe neden kurşun sıkmıştır? Aralarındaki   halledilemeyen mesele nedir?Aynı silahla nasıl olurda sağdan ve soldan gençler   öldürülür.Sağdan ve Soldan idam edilen gençler hangi sürecin olgunlaşması için idam edilmişlerdir?
       Sol cenah akamet sisteminin fikri  taraftarı gözükse de  kendilerinden bir çok insan neden suikastlara kurban gitmiştir?Bu suikastlarla ne hedeflenmiştir ?Bu suikastların sonucunda ülkemizde neler olmuştur?Abdi İpekciler,Uğur Mumcular,Bahriye Üçoklar,Ahmet Taner Kışlalılar,Çetin Emeçler ,Hiram Abbaslar daha bir çok insan hangi çirkin amaç için  öldürülmüştür?En yakın siyasilerine bile acımasızca komplo  kurup onları  bertaraf ederken bertaraf olan insanımız bunları neden hala düşünmez?
        Maraş olayları  neden  çıkarılmıştır? Beşikte, kundakta yatan yavruya hangi gerekçe ile kurşun sıkılmıştır.? Bu ülkede bir otelde  Aleviler neden yakılmıştır?Bir köye neden baskın düzenlenirde 39 vatandaşımız katledilir? Neden?
      Doğuda 18 bin faili meçhul cinayetin amacı nedir?Türkiye    Afrika’nın   balta girmemiş ormanlarının arasında kalmış bir ülkemidir?Oysa dünyada köklü devlet geleneği olan yegane millet Türk milletidir. Yamyamlar ülkesinde dahi böyle  katliamlar  olmamıştır. Bu cinayetlerle ne hedeflenmiştir?Doğu insanı bunu görmez de hangi limana kendisini demirler?
      Yeri geldiği zaman tükürüğü ile düşmanı boğan bir millet oluyoruz.Hani bir Türk dünyaya bedeldi .Bu başarısızlıklar da nedir ?Nerede ne yanlışlık var? Güvenlik güçlerimiz  beş bin kişilik çapulcuyu yıllardır neden yok edemiyor.Devlet ve Hükümetin kısıtlı imkanlarımı söz konusudur?Türkiye bütçesinin yüzde  kaçlık   bölümü nerelere ayrılmaktadır?
      Ana kuzuları bu ülkede neden ölür?Bir karakola yüz elli defa baskın nasıl  olurda yapılır?Deneyimsiz,eğitimsiz,iki defa silah sıkan ana kuzusu cepheye nasıl sürülür?Bu ihmaller neyin nesidir?
       Bir devrin adalet bakanı kadrolaşırken sağ camiadan insanlarımı alacaktım diye bas bas bağırırken  ,bugün tarafını şaşıran insanlara ne demeli?Yıllardır savundukları değerlere ne oldu?Değerler alt üst oldu da  ülküler anlamını mı yitirdi? Sahi ne oldu?Devrin bakanını bu heyezanla bas bas bağırtan ne idi?
        Bu ülkede kuran hizmeti veren dine sahip çıkan ateşten gömleği üzerine giyen tuna boylu hanların  emeklerine bugün neler oldu?Bu kutlu insanların   ruhları  olanlar karşısında rahat mıdır?
      Terörün  ve   Şubatın soğuk günlerinde ülkeyi  400 milyar dolarlarla zarara  uğratanlar,insanımızın geleceğine ipotek koyanlar  bunu hangi amaçları için yaptılar?
      Türkiye deki mutlu azınlık bütün değerlerimizi alt üst ederek bunları yapıyor.Onlar için demokrasi  lafı güzaftan ibaret.Bütün değerlerimiz onlar için anlamsız bir araç .İnsanımız neden vicdan muhasebesi yapmaz?Bütün bunlar ve benzer hadiseler hadsizdir.
        Türkiye’nin demokrasi yolundaki son yokuşu bu referandumdur.Özgürlüğün nişanesi,değerlerimizin tekrar anlam  kazanması ,devletler muvazenesinde yeniden var olmamız için,  Akıl ile erdemin  ve vicdanın  ağır  basacağını  ümit ederek referandumda  evet  diyelim.                                                                                       27/08/2010
                                                                                                       YÜKSEL PEKER

Share/Save/Bookmark
 

Yorumlar  

 
#12 ali sarier 13-03-2011 01:37
Ben bazi seyleri anlayamiyorum.Nedir bu cikar kavgasi beyler hani ulkenin cikari icin yemin ediyordunuz neredE?Bu ulkenin zerre kadar yararina bir is yapacaksa dusmanimda olsa desteklerim.Hemde seve seve.Cunku bu ulke garibanliktan yoksulluktan cok cekti;cetelerde n cuntacilardan cikari icin vatani goz kirpmadan satmaya kalkisanlardan cok cekti.Allah askina siz CHP MHP AKP ye bir cift sozum var siz ne zaman adam gibi polika yapacaksiniz.Tutturmuslar bir avrupa sevdasimi desem yoksa sikisinca kurtulus yolumu.Beyler avrupa sizi hic umursamaz sizin yaptiginiz dogru isinizi bile yanlis diye kandirir.Insan haklari basin ozgurlugu acaba kendilerinde bizden dahami iyi sorarimsize.Ancak avrupa bizi teknolojik ve ekonomik olarak onlarin seviyesine geldigimiz zaman isterhatta sizin yalvarmaniza gerek yok onlar size yalvarir.
Alıntı
 
 
#11 HACI 29-08-2010 18:15
deve kuşunun kafasını kuma gömerek etrafındaki gerçekleri görememesi gibi,arkadaşlar gerçekleri neden göremeyerek fanatik olduğunuzu belli ediyorsunuz.bu yapılan anayasa değişikliği milletimizin ve devletimizin bekası içindir.bu değişiklik ne ak partinin nede diğer partilerin menfaatinedir.sadece ama sadece bizim yani milletin menfaatinedir.yazar arkadaşında yazdığı gibi türkiye gerçeklerinden uzak olan insanlar hayır der ama türkiyede yaşanan düzen ve tezgahları bilen insan hayır diyemez.ne çabuk unuttuk sırf inançlı insanlara çamur atmak için danıştay saldırısıve cumhuriyet gazetesine bomba atmak gibi olayları.ltf uyanın ve gerçekleri görün,çünkü toprağın altında gerçekleri görmek geç olabilir hatta orada bu yanlışların hesabını veremezsinizzzz zzzzzzzzzzzzz.referanduma EVET
Alıntı
 
 
#10 ramazan koçak 29-08-2010 17:15
bu seneye kadar bu millet hırsızlığa,uğur suzluğa,hayırsı zlığa,hayasızlı ğa,yalan dolana,hile hurdaya, evet dedirildi,halkı mız bir şekilde kandırıldı ama artık bu milletin çocukları bu milleti yönetmeye başladı eskisi gibi değil.traktörü bedava verip 2 vidayla bir traktör parası aldılar bu milletten .... şimdi sağ duyulu olan herkesi darbe anayasasını değiştirmek üzere yetmez ama EVET demeye çağırıyorum bu son fırsattır ....
Alıntı
 
 
#9 sadiye cevap 29-08-2010 15:45
sadi rumuzu ile yazan kardeşime cevap.malesef doğuda bahsedilen 17 bin faili meçhul dosya diyarbakır mahkemelerinde 17bin sayısının üzerinde bir rakamla mahkemelere intikal etmiştir.rakam doğrudur. bunu diyarbakırda tanıdık avukat varsa teyit edebilirsiniz.bu faili meçhullerin amacı kürtler isyan etsin bizde (derin cunta) darbe yapalım diye olmuştur.halkımız bunu anlasın...askerimizi öldürende derin cunta,kürt vatandaşlarımız ı öldürende derin cunta,pkk lı olup ölenleride öldüren yine derin cunta.
Alıntı
 
 
#8 bekir cigdemir 29-08-2010 08:50
EVET.. Aynen katiliyorum bu makaleyi arasira okumak gerek insanlar cok cabuk unutuyorlar malesef. eline yüregine saglik.
Alıntı
 
 
#7 Kimler Hayır der 28-08-2010 23:37
1- Ellerindeki son kalelerinide sağ kesime kaptırmak istemeyen CHPliler
2- Türkeşten sonra kendilerini boşlukta hissedip solculardan siyaset öğrenmek için çırak duran bazı MHPliler.
3- Pkklı kürtler.
4- Sokaklarda aslında ne istediklerini bilmemelerine rağmen özgürlük istiyoruz diye bas bas bağıran bütün sol örgütlerin (dhkp/c,tikko,thkp-c, devyol, devsol vs. vs.) uzantıları
5- Yıllardır ülkem insanını doyumsuz Türk efsane ve hikayelerle uyutanlar.
Bu listeyi ülkenin el freni görevi gören
her türlü örgüt dernek vakıf vb. oluşumlarla uzatmak mümkündür.
Alıntı
 
 
#6 kenan sezer 28-08-2010 18:47
Evet demek icin 100 degil bin tane sebebimiz var.Bir defa bir anayasa referandumu oyluyoruz parti degil.su bir gercekki bu darbe anayasasi hergun daha fazla bolgesel guc olan TURKIYEMIZ icin cok dar geliyor.Bu elbise vucudu sikmaya basladi ya daha buyugunu yaptiracagiz yada vucudu deforme edecek.Italyan savcisi kendi mafyasinin ve derin devletinin ustune giderken cok hararetle alkislayip niye bizde boyle savcilar yok serzenisinde bulunurduk.Ne oldu bizdeki cesaretli savcilar hangi odaklari rahatsiz ediyor onuda anlayalim. kenan sezer aktif isadamlari federasyonu baskani bruksel
Alıntı
 
 
#5 Sadi 28-08-2010 17:28
Yazarın yazısının bazı bölümlerine katılmakla beraber genel olarak katılmıyorum. Bazı kürtçü aydın ve kulaktan dolma 17 ile 18 bin arasında netleştirilemey en faili mechuller konusu tamamen uydurmadır. Bölücü terör örgütü ile mücadelede şehit olan 5-6000 askerimizin faili belli mi? Kaldıki bir türlü netleşmeyen 17-18000 faili mechul konusunda pkk terör örgütünün ve pkklı teröristlerin hiç mi suçu yok? Yani kendimizi karşı tarafın rüzgarına bazen öyle bir kaptırıyoruz ki adeta hak verme budalası olup çıkıyor hiç sorgulamadan duyduklarımızın tamamına gerçektir mührünü basıyoruz. Diğer bir konu olun MHP'nin destek verip vermemesi konusuna gelince, hani son günlerde medyada moda olan Türkiye eksen kayması yaşıyor mu, yaşamıyor mu tartışmaları hepinizin malumu. Türkiye eksen kayması yaşıyormu yaşamıyor mu bilmiyorum ama Türkiye iç siyasetinde acayip derecede eksen kayması yaşanıyor. Rahmetli Türkeş öldükten sonra MHP dümeni kırılmış gemi gibi sürekli sola doğru savruluyor geri geliyor. Rahmetli Ecevitin son yıllarını huzur içerisinde geçirmesini ve gözü açık gitmemesini sağlayan MHP aynı güzelliği Baykal abisine yapamamanın üzüntüsü ile tamamen CHP tabanlı bir siyaset izlemekte ve bazı medya organları tarafından CHP-MHP koalisyonu ilede pohpohlanmakta fakat bu durumdan son derece rahatsız olan MHP'ye gönül vermiş bizim gibi insanlarıda kendisinden hızla soğutmaktadır. Bize özümsettirilen MHP'nin kendine has bir duruşu vardı CHP'den slogan parola söylem ithal etmezdi. Hele hele MHP'liyim diyerek cebinde gururla sözcü gazetesi gezdirenleri gördükçe kahroluyorum. Ahhh Başbuğum Ahhhh seni çoook özlüyoruz.
Alıntı
 
 
#4 fatih 28-08-2010 16:28
fatih camisini bombalamak ta araç kendi ucağımızı düşürmekte araç
Alıntı
 
 
#3 kıvrık ali 28-08-2010 16:26
meselenin özü şudur:chp bile 3 maddeden bahsetti bu üç madde için kopuyor fırtına.birisi anayasa mahkemesine yeni atamaları içeriyor,diğeri de hysk ya yeni atamalar içeriyor. referandumla ergenekonun saltanatı BİTİYORRRR.HAZMEDİLEMEYEN BUDUR. türkiyede güç savaşı yapılıyor.bu savaşın kazananı coktan belliİİİİİ.HALA ANLAMADINIZMI?????????????
Alıntı
 
 
#2 kadir boz 28-08-2010 13:02
ergenekon iddanamesinde 200 tane delil devlet sırrı içerdiği için dosyadan kaldırıldı.buna ne diyeceksin? ordu bu milletin kutsalı idi .yine öyledir.daha heronların bir açıklamasını yapamadı hükümet.sorular cok manidar.devrin bakanının heyazanları cok manidar .bu yazı hakikaten bam telinden olmuş.
Alıntı
 
 
#1 uğur serdar 28-08-2010 12:10
evet diyemiyoruz.halen isbap edilememiş paranoyalarla kanaat sahibi olmamak gerekir.ülkedeki yasadışı hiç bir örgütlenmenin savunucusu olamam.ancak henüz isbat edilememiş, sadece iddia aşamasında seyreden meselelerde yapılan yargısız infazlarada taraftar olamam.dün istiklal mahkemelerinin yanlış uygulamalarını ,İSKİLİPLİ ATIF HOCAYA yapılanları,öld ükten sonra mezarından çıkartılıp idam cezası uygulayanları nasıl kınıyorsak,aynı mantıkla karşı tarafta gördüklerimize yapılan uygulamalarıda kınayabilmeliyi z..her ne kadar aynı siyasi çizgide olmasakta üç sene gözaltında tutulanlarıda anlamaya çalışmalıyız.ayrıca ,5000 teröristle başa çıkamadığını iddia ettiğiniz peygamber ocağına su dökme niyeti pek manidardır.dünya alem bilmiyormu bu meselenin sadece 5000 militanla sınırlı kalmadığını,elp ençe divan durduğunuz İSRAİL,beş vakit hürmetlerinizi sunduğunuz otorite AMERİKA hele hele emperyalist emelleri ortada olan İNGİLTERE nin karşı tarafta nasıl saf tuttuğunu sizden başka bilmeyen kaldımı.değnekçiliğini yaptığınız AKP nin bakanı bile bunları bilip,televizyo nlarda haykırırken siz başka bir dünyadamı yaşıyordunuz.hele hele kapitalistlerin gözüyle bakıp terörün ülkeye maliyetinin 40.000 vatan evladı,400 milyar dolar para olarak göstermeniz dahada manidar.teröre harcananın devletin kayıtları ile izah edilmesi,siyasi lerin,hele hele çözüm için federasyon,özer klik,bölünme sloganı atanaların ağzıyla ifade edilmesinin arkasında saklananı hepimiz biliyoruz.bu rakam yüz milyar dolar bile değildir.kaybedilen insan sayısı 6000 civarındadır.elbette bu rakamlarda önemlidir.ancak abarttığınız kadar hiç olmamıştır.gerçek rakamlar prof.dr.ÜMİT ÖZDAĞ tarafından kamuoyuna duyurulmuştur.hiç bir hükümet yetkiliside aksini isbat edememiştir.şu bir gerçektir,yukar ıda yer tutanların elbet bir takım hesapları vardır.bilmediğimiz niyetlerin arkasından koşmak ise bizden beklenmemelidir .evet diyeninde hayır diyeninde mutlaka görünürün ötesinde planları elbet olabilir.bizim köyden bakıldığında bu samimiyetsizliğ i anlamakta zorlanmamız çok doğaldır.hal böyle iken anlamdan dinlemeden kulağımıza fısıldanana göre talimatla birilerinin borazancılığına soyunmamalıyız.realite şudur;bu metin öyle yoruma açık ki ne hazırlayanı,ned e muhalif olanı aynı manayı çıkaramıyor.hatta hatta anayasa profosörlerini bile ikileme düşürebiliyor.netliği olmayan,bu işin uzmanlarını bile aynı manada buluşturamayan, muallaktaki bir metin nasıl olurda sıradan vatandaş tarafından doğru anlaşılabilir.
Alıntı
 

Yorum ekle

Haber ve yazılarımıza herkes yorum ekleyebilir,
Konu ile alakasız,
Arka arkaya aynı İP'den gelen,
Küfür ve hakaret içeren,
Yorumlar yayınlanmayacaktır.